Priča o papiru

Ako naučimo nešto o svakodnevnim stvarima znat ćemo ih više cijeniti. Dva velika razdoblja povijesti, prapovijest i povijest, obilježilo je otkriće pisma. Poznato je kako su Egipćani još 2000 g. pr. Kr. pisali knjige na vlaknima dobivenim iz srčike biljke papirus te namotavali oko drvenog vretena. No danas zanemarujemo knjigu, vrlo bitnu stvar napravljenu od papira. Papir dobivamo iz biljke, drveća, stoga se osvrćemo na ekosustav šumu i pitamo „Zašto reciklirati papir?“

Ciljevi projekta:

  • implementiranje aktivnosti vezanih uz projekt u školski kurikul;
  • povećati interes za nastavu biologije i kemije;
  • sudjelovanje u lokalnim aktivnostima;
  • terenska nastava;
  • kreativnost u radu izradom prirodnih preparata za zaštitu drvnih proizvoda;
  • promišljanje o biranju proizvoda koji su bolji za okoliš.

Zadane aktivnosti:

  • sadnja drveća u školskom dvorištu, posterskim priopćenjem „Šuma – ekosustav koji nam život znači“, „Biblijski vrt drvenastog bilja”;
  • mislimo o načinu razvrstavanja papira u odgovarajuće kontejnere u školi;
  • odlazak u reciklažno dvorište/tvornicu papira;
  • park Maksimir – istraživačkim radom prikupljati informacije o vremenskom tijeku razgradnje pojedinih vrsta papira (novinski papir, sjajni papir, karton…);
  • „Ideš u šumu?/Take a hike!“ – povezati s aspektom zdravlja (boravkom u prirodi i korištenjem adekvatne ambalaže koja nam u budućnosti neće djelovati na zdravlje);
  • „Mi biramo bolje“ – proizvodi od recikliranog papira i oni koje se mogu ili ne mogu lako reciklirati bez isticanja marke proizvoda npr. bilježnica od recikliranog papira i ona s plastičnim koricama.

Očekivani rezultati

Projekt će pomoći u:

  • boljem razumijevanju nekih nastavnih ishoda/sadržaja iz predmeta uključenih u projekt;
  • potrebi odvajanja papira i važnosti recikliranja papira, čuvanja šume;
  • promijeni navike u korist prikupljanja i gospodarenja papirnatom ambalažom i ambalažnim otpadom;
  • utjecati na razvrstavanje papira u svojim obiteljima;
  • dio učenika intenzivnije će promišljati o vrijednosti knjige.

Krenimo u avanturu!